Aktualności

Zimowych przygotowań do sezonu ciąg dalszy

Dodano: 20.02.2020

Dzisiaj kolejna garść porad dla osób chcących zadebiutować w triathlonie podczas piątej już edycji Triathlon Stryków. Z poniższych informacji oczywiście mogą również skorzystać stali bywalcy imprez triathlonowych. Druga połowa zimy (jaka by ona nie była) to nadal okres pracy nad naszą ogólną sprawnością fizyczną, to czas na kontynuowanie treningów ogólnorozwojowych na salach gimnastycznych i poprawę naszych podstawowych zdolności motorycznych, między innymi siły, gibkości, równowagi, koordynacji.
 
Pływanie:
Każdy z nas, przygotowując się do kolejnego sezonu triathlonowego, sporo czasu spędza w tym okresie na pływalniach. Wykorzystajmy go na dalsze doskonalenie techniki i efektywności pływania poprzez spokojne ćwiczenia techniczne (różnego rodzaju dokładanki). Tak zwaną „bazę” czyli ogólną wytrzymałość kształtujmy poprzez pokonywanie spokojnym tempem dłuższych odcinków. W zależności od poziomu sportowego, w którym się znajdujemy będą to odcinki 600, 800 1000, a nawet 1200 m.
Rower:
Do etapu kolarskiego w triathlonie wspaniale przygotujemy się spędzając trochę czasu „kręcąc kilometry” w domowym zaciszu na trenażerze. Nie jest to może ciekawa forma treningu, ale przynosząca naprawdę wspaniałe efekty. 1 – 2 jednostki treningowe w tygodniu naprawdę wystarczą żeby zbudować kondycję na sezon startowy, a przy okazji nie „zajechać” się przez zimę. Poniżej przykład 66 - minutowej jednostki treningowej na trenażer:
 
15 min. rozgrzewki, spokojnie, bez oporu, na miękkich przełożeniach
4 x 30 sek. rozkręcenie do rytmu (kadencji) około 100 obr./min., bez oporu, przerwa 1 min. rytmem około 70 obr./min.
5 min. spokojnie
3 x 6 min. w dużym rytmie około 90 obr./min., bez oporu, przerwa 4 min. spokojnego kręcenia
15 min. spokojnego „rozkręcenia”, uspokojenia oddechu i tętna.
 
Oczywiście nie zapominajmy również o weekendowych 1,5 – 2 godzinnych spokojnych kolarskich „wyjeżdżeniach” w urozmaiconym terenie, na rowerach górskich/MTB.
Bieganie:
 
Biegową formę w tym okresie czasu kształtujmy nadal poprzez długie, spokojne wybiegania. Raz w tygodniu zrealizujmy trening, w którym pobiegamy ze zmienną intensywnością. Starajmy się wykonywać te jednostki w urozmaiconym pod względem ukształtowania terenie. Lekkie podbiegi dobrze wpłyną na naszą kondycję. Poniżej przykłady dwóch jednostek treningu biegowego:
1. 15 - 20 min. spokojnego rozbiegania/rozgrzewki
30 min. bieg z intensywnością 70 – 75% naszego tętna maksymalnego.
10 min. spokojnego rozbiegania, uspokojenie oddechu i tętna.
 
2. 15 - 20 min. spokojnego rozbiegania/rozgrzewki
4 x 6 min. bieg z intensywnością około 85% naszego tętna maksymalnego, przerwa 4’ trucht
10 min. trucht, uspokojenie oddechu i tętna.
Życzę Wam owocnych treningów, przynoszących satysfakcję i uczucie pozytywnego zmęczenia.
 
Karierę sportową zaczynał od pływania i zawodów biegowych w szkole podstawowej. Od 2001 roku rozpoczął przygodę z triathlonem, który uzupełniał startami w półmaratonach i maratonach biegowych z dobrymi wynikami. Pierwsze poważne sukcesy przypadły na 2007 rok, w którym m.in. zajmował miejsca na podiach Pucharu Polski Elity. W klasyfikacji generalnej Pucharu Polski 2007 uplasował się na 10 miejscu. W 2019 roku zdobył medal Mistrzostw Świata w Quadrathlonie. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku pedagogika ze specjalnością wychowanie fizyczne i zdrowotne, ukończył kurs instruktorski w dyscyplinie pływanie i triathlon. Od blisko dwóch lat tworzy projekt Krzysztof Wolski - Sport Triathlon pod szyldem którego przygotowuje zawodników do startów w zawodach biegowych, pływackich, rowerowych oraz triathlonach.

O nas

Pomysł na organizację triathlonu w Strykowie zrodził się w momencie przeniesienia przez Klub Biegowy Powstaniec z Łodzi do Dobrej imprezy Noniron Duathlon. Od tego czasu pomysł mocno ewoluował, aż do formuły w której odbędą się tegoroczne zawody. Dystans na którym odbędzie się rywalizacja jest dostępny zarówno dla osób początkujących, jak i dla doświadczonych zawodników którzy chcą zakończyć sezon na wyjątkowej imprezie w centralnej Polsce. Zespół organizacyjny Triathlonu Stryków to grupa pasjonatów triathlonu i biegania, którzy od lat organizują liczne zawody i biorą udział w imprezach rozgrywanych w Polsce i za granicą. Dlaczego Stryków? Duży i czysty zbiornik wodny, bardzo dobra infrastruktura wokół niego, nowe drogi, a przede wszystkim położenie w samym centrum Polski, w pobliżu węzła autostrad umożliwiającego szybki dojazd nawet z najdalszych zakątków kraju.

Gmina Stryków


Gmina Stryków to miejsce w samym sercu Polski, oferujące świetne warunki i perspektywy nie tylko dla przedsiębiorców, ale również dla turystów i sportowców. Ciekawe szlaki turystyczne, zabytki i ścieżki rowerowe przyciągają do Strykowa coraz więcej osób z całego kraju. Liczne koncerty i festiwale sprawiają, że odwiedzając gminę nie sposób się nudzić. Gmina Stryków to również wiele cyklicznych imprez sportowych o ogólnopolskim zasięgu. Co roku Mistrzostwa Polski w Motocrossie przyciągają na miejscowy tor wielu entuzjastów motoryzacji w ekstremalnym wydaniu. Zimowy Bieg Powstańca rozgrywany na terenie malowniczego Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich jest natomiast okazją do doskonałej zabawy dla całych rodzin. Lokalny samorząd był wielokrotnie nagradzany, między innymi tak prestiżowymi wyróżnieniami jak „Perły Samorządu 2016” przyznawane przez Dziennik Gazetę Prawną, certyfikatem „Gminy Przyjaznej Inwestorom” oraz nagrodą "Grunt na medal" za najlepszy teren inwestycyjny w województwie łódzkim. Strategicznym atutem gminy oferującej ponad 1000 ha wolnych terenów inwestycyjnych, jest lokalizacja na jej terenie węzła komunikacyjnego autostrad środkowoeuropejskich A1(Gdańsk –Wiedeń) i A2 (Berlin – Moskwa).

Trasy zawodów

Gospodarz:


Gmina Stryków

Partnerzy główni:

Partnerzy:

Partnerzy medialni:

Organizatorzy:

Telefon

Tomasz Szafraniec
695 449 287

E-mail

triathlonstrykow@gmail.com

Mapa dojazdu