Do startu, 12.09.2020 zostało:
Dzięki! Do zobaczenia za rok!

Aktualności

Kolejny etap przygotowań do 4.Triathlon Stryków

Dodano: 18.07.2019

Czas letni w pełni, treningi idą pełną parą. Dla systematycznych i wytrwałych triathlonistów kolejna porcja cennych wskazówek dotyczących treningów. Treningi pływackie realizujmy zarówno na pływalniach krytych jak i zbiornikach otwartych. Na pływalniach skupmy się na dalszym doskonaleniu techniki.
Wykonujmy ćwiczenia na doskonalenie prawidłowego chwytu wody dłonią, efektywnego pociągnięcia i odepchnięcia w fazie podwodnej. Z pomocą przyjdą nam tutaj przeróżne odmiany tak zwanych „dokładanek” czyli praca kraulowa jednym ramieniem, drugie ramię w pozycji wyprostowanej z przodu lub wzdłuż ciała. Wykonujmy również ćwiczenia, które pomogą nam kontrolować ułożenie naszego ciała względem powierzchni wody. Przykładem takiego ćwiczenia jest pływanie z rotacją tułowia, czyli tradycyjną dokładankę płyniemy zmieniając ułożenie ciała z jednego boku na drugi.
Pamiętajmy o „równym traktowaniu” zarówno ręki prawej jak i lewej, ćwiczenie brania oddechu na prawą i lewą stronę. Pozwoli nam to pływać równo, symetrycznie, a to z kolei pomoże nam w nawigowaniu w trakcie pływania na otwartym akwenie.
Jednostki treningowe realizowane na wodach otwartych przeznaczajmy na tak zwane pływanie kondycyjne, nie zapominając jednocześnie o prawidłowej technice. Wykorzystajmy wyporność stroju neoprenowego. Starajmy się pływać długim krokiem pływackim, bardziej „szybować” po wodzie niż chaotycznie mieszać ją ramionami. Więcej zyskamy na spokojnych, pełnych pociągnięciach dłońmi w fazie podwodnej niż na szybkich, skróconych ruchach ramion.
Oczywiście żeby się nie „zamulić” tym spokojnym pływaniem wplećmy odcinki pokonywane żywszym tempem, z dynamiczniejszą pracą ramion, ale bez skracania ruchu. 
Przykładem pływackiej jednostki treningowej realizowanej na wodzie otwartej w tym okresie treningowym może być:
200 – 300 metrów swobodne rozpływanie, najlepiej różnymi stylami
Stylem dowolnym (kraulem):
4 x (25 m. mocno, 80 – 90% naszych możliwości + 25 m. swobodnie), przerwa 50 m. stylem klasycznym (żabą) lub glajchem (żaba na plecach) i powtarzamy jeszcze raz 4 x (25 m. mocno + 25 m. swobodnie)
100 m. żabą lub glajchem
Stylem dowolnym (kraulem):
4 x (100 m. w tempie umiarkowanym/żywym, 75 – 80% naszych możliwości + 25 m. swobodnie kraulem lub stylem grzbietowym)
100 m. żabą lub glajchem
Nie zapominajmy o obowiązkowej rozgrzewce ogólnorozwojowej przeprowadzanej na brzegu przed każdym naszym treningiem w wodzie. Mała podpowiedź co zrobić żeby nie „ugotować” się w piance  w trakcie takiej rozgrzewki podczas słonecznych, upalnych dni. Ubierzmy piankę tylko na nogi, a po solidnej rozgrzewce (krążenia ramion w różnych płaszczyznach, krążenia przedramion, bioder, tułowia) ubieramy piankę do końca i wchodzimy do wody.
Teraz kilka słów na temat treningów kolarskich. Tutaj również dobrym nawykiem jest przeprowadzanie rozgrzewki ogólnorozwojowej zanim wsiądziemy na rower. Poświęćmy chociażby 5 minut na krążenia ramion, bioder, tułowia, wymachy nóg. Wykonajmy kilkanaście półprzysiadów. Dzięki takiej rozgrzewce przygotujemy nasz organizm do wysiłku fizycznego, rozgrzejemy i uelastycznimy nasze mięśnie i więzadła.
Pierwsze 20 minut na rowerze przeznaczamy na pobudzenie naszego układu krążeniowo – oddechowego. Nasze tętno z minuty na minutę będzie coraz wyższe. Przy końcu rozgrzewki tętno dobrze jak by wynosiło około 75% naszego tętna maksymalnego.
W części głównej treningu zrealizujmy 3 serie:  12 minut w mocnym tempie, z dużym wysiłkiem (około 80% naszych możliwości). Przerwa pomiędzy to 3 – 4 min. swobodnej jazdy.
Część końcowa treningu to 15 – 20 min. luźnej jazdy, zwolnienie tempa, uspokojenie oddechu i tętna.
Aby solidnie przygotować się do części biegowej podczas IV. Triathlon Stryków to poza typowymi jednostkami biegowymi pora wpleść w plan treningowy tak zwane treningi na zakładkę. Podczas takiej jednostki treningowej realizujemy najpierw część kolarską, a od razu po zejściu z roweru przebieramy buty i kontynuujemy trening biegowy.
Poniżej przedstawiam trzy przykładowe jednostki treningu biegowego aktualnego okresu treningowego. Oczywiście nie zapominajmy o obowiązkowej rozgrzewce przed każdym naszym treningiem.
 
1. 15 – 20 min. rozbieganie
20 min. bieg ciągły z intensywnością 75 – 80% swoich możliwości
3 mocne/żywe przebieżki około 100 metrowe, przerwa 100 – 200 m.
5 – 10 min. w trakcie których stopniowo schodzimy z tempa i tętna (kolejno swobodny bieg – trucht – marsz)
 
2. 20 min. rozbieganie
3 razy 1 km z intensywnością 80 - 85% swoich możliwości. Przerwy pomiędzy pokonujemy około 500 metrów swobodnym truchtem.
5 – 10 min. stopniowe zejście z tempa i tętna
 
3. Trening na zakładkę:
Część kolarska:
20 min. rozgrzewka
20 – 30 min. w dość mocnym tempie, ze średnim/dużym wysiłkiem (75 - 80% naszych możliwości).
5 min. lekkie uspokojenie tempa, dojeżdżamy do naszej treningowej strefy zmian, przebieramy buty.
Część biegowa:
3 km bieg ciągły z intensywnością około 85% swoich możliwości.
10 min. uspokojenie organizmu, stopniowe zejście z tempa i tętna
 
Jak zauważyliście ten okres przygotowań do IV. Triathlon Stryków charakteryzuje się zwiększeniem intensywności treningów. Zmęczenie naszego organizmu będzie się nawarstwiało. Zwracajmy uwagę na odpowiedni odpoczynek i regenerację po cięższych jednostkach treningowych tak abyśmy na kolejny trening  wychodzili z chęcią i energią.
Życzę wytrwałości w treningach.
 
Karierę sportową rozpoczął od pływania i zawodów biegowych w szkole podstawowej. Od 2001 roku rozpoczął przygodę z triathlonem, który uzupełniał startami w półmaratonach i maratonach biegowych z dobrymi wynikami. Pierwsze poważne sukcesy przypadły na 2007 rok, w którym m.in. zajmował miejsca na podiach Pucharu Polski Elity. W klasyfikacji generalnej Pucharu Polski 2007 uplasował się na 10 miejscu. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku pedagogika ze specjalnością wychowanie fizyczne i zdrowotne, ukończył kurs instruktorski w dyscyplinie pływanie i triathlon. Od blisko dwóch lat tworzy projekt  .
 

O nas

Pomysł na organizację triathlonu w Strykowie zrodził się w momencie przeniesienia przez Klub Biegowy Powstaniec z Łodzi do Dobrej imprezy Noniron Duathlon. Od tego czasu pomysł mocno ewoluował, aż do formuły w której odbędą się tegoroczne zawody. Dystans na którym odbędzie się rywalizacja jest dostępny zarówno dla osób początkujących, jak i dla doświadczonych zawodników którzy chcą zakończyć sezon na wyjątkowej imprezie w centralnej Polsce. Zespół organizacyjny Triathlonu Stryków to grupa pasjonatów triathlonu i biegania, którzy od lat organizują liczne zawody i biorą udział w imprezach rozgrywanych w Polsce i za granicą. Dlaczego Stryków? Duży i czysty zbiornik wodny, bardzo dobra infrastruktura wokół niego, nowe drogi, a przede wszystkim położenie w samym centrum Polski, w pobliżu węzła autostrad umożliwiającego szybki dojazd nawet z najdalszych zakątków kraju.

Gmina Stryków


Gmina Stryków to miejsce w samym sercu Polski, oferujące świetne warunki i perspektywy nie tylko dla przedsiębiorców, ale również dla turystów i sportowców. Ciekawe szlaki turystyczne, zabytki i ścieżki rowerowe przyciągają do Strykowa coraz więcej osób z całego kraju. Liczne koncerty i festiwale sprawiają, że odwiedzając gminę nie sposób się nudzić. Gmina Stryków to również wiele cyklicznych imprez sportowych o ogólnopolskim zasięgu. Co roku Mistrzostwa Polski w Motocrossie przyciągają na miejscowy tor wielu entuzjastów motoryzacji w ekstremalnym wydaniu. Zimowy Bieg Powstańca rozgrywany na terenie malowniczego Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich jest natomiast okazją do doskonałej zabawy dla całych rodzin. Lokalny samorząd był wielokrotnie nagradzany, między innymi tak prestiżowymi wyróżnieniami jak „Perły Samorządu 2016” przyznawane przez Dziennik Gazetę Prawną, certyfikatem „Gminy Przyjaznej Inwestorom” oraz nagrodą "Grunt na medal" za najlepszy teren inwestycyjny w województwie łódzkim. Strategicznym atutem gminy oferującej ponad 1000 ha wolnych terenów inwestycyjnych, jest lokalizacja na jej terenie węzła komunikacyjnego autostrad środkowoeuropejskich A1(Gdańsk –Wiedeń) i A2 (Berlin – Moskwa).

Trasy zawodów

Gospodarz:


Gmina Stryków

Partnerzy główni:

Partnerzy:

Partnerzy medialni:

Organizatorzy:

Telefon

Tomasz Szafraniec
695 449 287

E-mail

triathlonstrykow@gmail.com

Mapa dojazdu