Do startu, 12.09.2020 zostało:
Dzięki! Do zobaczenia za rok!

Aktualności

Porady treningowe!

Dodano: 31.05.2019

Do 4. Triathlon Stryków pozostały niespełna cztery miesiące. Nadszedł czas najdłuższych, ciepłych dni. Woda w zbiornikach otwartych już osiągnęła przyzwoitą temperaturę. Czas najwyższy wskoczyć w piankę neoprenową i rozpocząć oswajanie się z pływaniem na wodzie otwartej. Jeśli nie posiadasz jeszcze specjalistycznego stroju to w najbliższym czasie masz okazję do przetestowania pianek do pływania. 6 czerwca o godzinie 18:00, partner 4. Triathlon Stryków, Trucht - Bieganie I Triathlon organizuje na Zalewie w Strykowie testy pianek firmy Blueseventy Polska. Warto wziąć udział w takim wydarzeniu i dopasować sobie odpowiedni strój do pływania na wodach otwartych. Jednocześnie z osobami, które wezmą udział w testowaniu pianek przeprowadzę otwarty trening open water. Będzie to świetna okazja do zapoznania się i przećwiczenia elementów przydatnych do pływania na wodach otwartych, a także zdobycia cennych wskazówek dotyczących realizowania bezpiecznych jednostek treningowych w zbiornikach na wolnym powietrzu. Nadal uczęszczajmy na pływalnie kryte, gdzie ćwiczeniami technicznymi (wszelkiego rodzaju dokładanki) będziemy mogli poprawiać efektywność naszego stylu pływania. Pracujmy również nad formą pływacką realizując na przykład zadania ze zmienną intensywnością. Poniżej przykład takiej jednostki treningowej:
 
- obowiązkowa rozgrzewka ogólnorozwojowa „na sucho”, na brzegu 
- 200 – 300 metrów swobodne rozpływanie,
- 200 – 300 metrów ćwiczenia techniczne – odcinki 25 – 50 metrowe w trakcie których wykonujemy różne ćwiczenia techniczne
- w zależności od stopnia naszego wytrenowania pokonujemy od 4 do 8 razy odcinki 25, 50, 75 lub 100 - metrowe pełnym stylem ze średnim/umiarkowanym wysiłkiem (70 - 75% naszych możliwości). Przerwy pomiędzy powtórzeniami od 5 do 20 sekund.
- 100 metrów płyniemy na samych nogach do kraula na brzuchu
- 100 metrów płyniemy na samych nogach do kraula na plecach
- w zależności od stopnia naszego wytrenowania pokonujemy od 4 do 8 razy odcinki 50 lub 75 - metrowe pełnym stylem z wysoką intensywnością (80 - 85% naszych możliwości).
- na koniec treningu swobodne rozpływanie około 200 metrów.
 
Jeśli chodzi o treningi kolarskie - przesiądźmy się już na rowery szosowe i udajmy się na mniej uczęszczane trasy w okolicy, którą zamieszkujemy. Poza dłuższymi, spokojnymi przejażdżkami znajdźmy czas chociażby na jedną jednostkę treningową w tygodniu, na której wpleciemy akcenty jazdy na większych prędkościach i wyższym tętnie. Nasz organizm potrzebuje takich bodźców. Przykładem takiego treningu kolarskiego może być 20 – 30 min. swobodnej jazdy w formie rozgrzewki – rozpoczynamy od tempa spokojnego i stopniowo zwiększamy intensywność tak abyśmy przy końcu rozgrzewki czuli komfort jazdy w dość żywym tempie. W części głównej treningu pojedźmy 3 razy 5 – 7 minut w mocnym tempie, ze średnim/dużym wysiłkiem (75 - 80% naszych możliwości). Przerwa pomiędzy to 3 – 5 min. swobodnej jazdy.
Część końcowa treningu to 10 – 15 min. luźnej jazdy, zwolnienie tempa, uspokojenie oddechu i tętna.
 
Podobnie sprawa ma się jeśli chodzi o treningi biegowe. W zależności od poziomu Twojego wytrenowania realizuj coraz dłuższe marszobiegi i swobodne przebieżki. Na przykład maszerujesz 2 – 3 min. a następnie biegniesz 1 – 2 min. W miarę poprawy formy biegowej skracasz odcinki pokonywane marszem na rzecz biegu. Wpleć czasami w trening mocniejsze akcenty – odcinki pokonywane szybszym tempem przeplataj swobodnym truchtem. Na przykład po około 20 minutach swobodnego biegu i rozgrzewki ogólnorozwojowej pobiegnij 3 razy 1 km w tempie 80% swoich możliwości. W przerwach pomiędzy pokonaj marszem lub truchtem około 500 metrów.
Po zrealizowaniu zadania głównego najlepiej stopniowo uspokoić organizm poprzez swobodny bieg, następnie trucht, a na koniec pomaszerować sobie 3 – 5 minut.
 
To tyle jeśli chodzi o zarys aktualnego okresu treningowego, który drobnymi krokami doprowadzi nas do zadebiutowania w triathlonie podczas 4. Triathlon Stryków.
 
autor: Krzysztof Wolski - Sport Triathlon
 
Karierę sportową rozpoczął od pływania i zawodów biegowych w szkole podstawowej. Od 2001 roku rozpoczął przygodę z triathlonem, który uzupełniał startami w półmaratonach i maratonach biegowych z dobrymi wynikami. Pierwsze poważne sukcesy przypadły na 2007 rok, w którym m.in. zajmował miejsca na podiach Pucharu Polski Elity. W klasyfikacji generalnej Pucharu Polski 2007 uplasował się na 10 miejscu. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku pedagogika ze specjalnością wychowanie fizyczne i zdrowotne, ukończył kurs instruktorski w dyscyplinie pływanie i triathlon. Od blisko dwóch lat tworzy projekt Sport Triathlon.

O nas

Pomysł na organizację triathlonu w Strykowie zrodził się w momencie przeniesienia przez Klub Biegowy Powstaniec z Łodzi do Dobrej imprezy Noniron Duathlon. Od tego czasu pomysł mocno ewoluował, aż do formuły w której odbędą się tegoroczne zawody. Dystans na którym odbędzie się rywalizacja jest dostępny zarówno dla osób początkujących, jak i dla doświadczonych zawodników którzy chcą zakończyć sezon na wyjątkowej imprezie w centralnej Polsce. Zespół organizacyjny Triathlonu Stryków to grupa pasjonatów triathlonu i biegania, którzy od lat organizują liczne zawody i biorą udział w imprezach rozgrywanych w Polsce i za granicą. Dlaczego Stryków? Duży i czysty zbiornik wodny, bardzo dobra infrastruktura wokół niego, nowe drogi, a przede wszystkim położenie w samym centrum Polski, w pobliżu węzła autostrad umożliwiającego szybki dojazd nawet z najdalszych zakątków kraju.

Gmina Stryków


Gmina Stryków to miejsce w samym sercu Polski, oferujące świetne warunki i perspektywy nie tylko dla przedsiębiorców, ale również dla turystów i sportowców. Ciekawe szlaki turystyczne, zabytki i ścieżki rowerowe przyciągają do Strykowa coraz więcej osób z całego kraju. Liczne koncerty i festiwale sprawiają, że odwiedzając gminę nie sposób się nudzić. Gmina Stryków to również wiele cyklicznych imprez sportowych o ogólnopolskim zasięgu. Co roku Mistrzostwa Polski w Motocrossie przyciągają na miejscowy tor wielu entuzjastów motoryzacji w ekstremalnym wydaniu. Zimowy Bieg Powstańca rozgrywany na terenie malowniczego Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich jest natomiast okazją do doskonałej zabawy dla całych rodzin. Lokalny samorząd był wielokrotnie nagradzany, między innymi tak prestiżowymi wyróżnieniami jak „Perły Samorządu 2016” przyznawane przez Dziennik Gazetę Prawną, certyfikatem „Gminy Przyjaznej Inwestorom” oraz nagrodą "Grunt na medal" za najlepszy teren inwestycyjny w województwie łódzkim. Strategicznym atutem gminy oferującej ponad 1000 ha wolnych terenów inwestycyjnych, jest lokalizacja na jej terenie węzła komunikacyjnego autostrad środkowoeuropejskich A1(Gdańsk –Wiedeń) i A2 (Berlin – Moskwa).

Trasy zawodów

Gospodarz:


Gmina Stryków

Partnerzy główni:

Partnerzy:

Partnerzy medialni:

Organizatorzy:

Telefon

Tomasz Szafraniec
695 449 287

E-mail

triathlonstrykow@gmail.com

Mapa dojazdu